משולחנו של ראש הישיבה • ה'בת קול' של מרן הגראי"ל

    בעריש פילמר No Comments on משולחנו של ראש הישיבה • ה'בת קול' של מרן הגראי"ל
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החברותא של מרן הגראי"ל שטיינמן, הרב משה יהודה שניידר מספר כי השבוע הגיע הגאון רבי אלחנן ויסבורד ראש כוללי "יששכר באהלך" אל ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וביקש ברכה בשליחות 'תומכי תורה' לזיווגים לילדיהם.

    ואמר לו מרן הגראי"ל "הרי יש לכל אחד בת קול בת פלוני לפלוני". והוסיף הגראי"ל "יש גם סוג בת קול אחרת "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה" וזה נורא! ובזכותכם שאתם דואגים כדי שישבו אלפי אברכים ויעסקו בתורה, נחלש מעט הקטרוג שבא מכח בת קול זו".

    הרב שניידר, מספר עוד כי הרב כמוס לחמי  – יהודי שעלה מצרפת בעקבות ביקור של הגראי"ל שם, ומסור בכל לב ונפש לרבינו, מוקיר ובנן ואיהו גופי' צורבא דרבנן. אשר לבד סדר יומו העמוס בסדרי כולל מלאים, בחר לו להיות בבחינת יהושע מסדר הספסלים בבית הגראי"ל מידי יום ביומו באשמורת הבוקר, ודואג שיהיה מסודר ונקי מאד כראוי לבית מלכים – מלכי רבנן.

    וכאשר קרס לאחרונה השולחן הנצחי בבית רבינו שכבר זכה לשמוע מאות מבחנים ושיעורים וכו' ואלפי שעות של תורה נלמדו עליו, לקח על עצמו יקירנו הנ"ל לשקמו ולחדשו בעשר אצבעותיו, יישר כוחו מאד, וזכה בברכה מיוחדת מהגראי"ל על כך.

    וכשסיפר להגראי"ל על מנהגה המיוחד של אמו ע"ה להדליק נרות בביתה בכל שני וחמשי, ושאל אותה בהיותו ילד למה היא מדלקת נרות, אמרה לו וכי אינך יודע שהיום קוראים בתורה בבית הכנסת?! התפעל הגראי"ל ואמר "איזה רגש…" ואין פלא שזכתה לבן יקיר כזה שמחבב כל כך את התורה.

    דרך אגב הרבה פעמים מזכיר הגראי"ל בפניו את צערו על הפיגוע הנורא אשר אירע לפני תקופה בצרפת, ולא שוכח הגאי"ל מזה, לבן של ישראל, ומיצר בצערן בכל עת.



    0 תגובות